środa, 1 czerwca 2016

Nasiona chia-Co? Jak? Dlaczego?

Hej
Uwielbiam pić wszelkiego rodzaju koktajle, a poszukując coraz to nowszych przepisów spotkałam się z czymś takim jak nasiona chia (lub prościej nasiona szałwii hiszpańskiej). Na początku nie miałam pojęcia, co to jest i gdzie tego szukać, jednak kilka dni później przeglądając posty z pewnej grupy na facebooku znowu na nie trafiłam i postanowiłam o nich poczytać. Jak się okazało tylko ja jestem na tyle zacofana, że nie wiedziałam o ich istnieniu ale już wiem i chcę się z wami podzielić tym, czego się o nich dowiedziałam.
Nasiona chia są uważane za jeden z najzdrowszych pokarmów na świecie. Mają w sobie więcej wapnia niż mleko oraz więcej kwasów omega-3 niż łosoś uważany za ich skarbnice. Dodatkowo zawierają w sobie duże ilości żelaza. Pomagają zgubić zbędne kilogramy oraz zapewniają uczucie sytości na dłużej.Ponadto zwiększają wydolność naszego organizmu. Jednak ich spożywanie nie działa jedynie na funkcjonowanie naszego organizmu. Dzięki nim rosną nam szybciej włosy, są gęstsze i nie rozdwajają się tak i to co dla mnie jest chyba najważniejsze są w stanie zastąpić każdą odżywkę do paznokci. Ich działanie zauważyłam na sobie, moje paznokcie przestały się łamać, są twarde i odżywione. 
Jednak pojawia się pytanie jak je jeść? Otóż nic prostszego, idealnie wkomponowują się w naszą dietę. Można dodać je do musli, jogurtu, sałatki, koktajlu, posypać nimi kanapke, usmażyć z nimi omlet czy upiec ciasteczka owsiane. Możemy również jeść je same jako przekąskę.
Ja najbardziej lubię je w formie 'budyniu' Przygotowanie go jest bardzo proste wystarczy  zalać mlekiem migdałowym, kokosowym czy nawet krowim 2-3 łyżeczki nasion chia i zostawić na noc. Przez noc nasiona napęcznieją a nasze danie będzie miało konsystencje budyniu. Rano można dodać coś słodkiego (owoce, miód) i mamy pyszne pełnowartościowe śniadanie.

35 komentarzy:

  1. Coraz więcej osób je poleca, zdecydowanie muszę zrobić z nimi kiedyś jakiś deser czy śniadanko!!:)

    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo osób polecało mi te nasiona, więc muszę się w końcu zdecydować na ich zakup ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo osób mówi o tym produkcie i je poleca. Może i jak je spróbuję. Świetny post zapraszam do mnie Oliwiafelkel.blogspot.com
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie skorzystam, bo często widziałam je w sklepach. Żałuję, że tak późno zobaczyłam ten post bo byłam dziś w markecie i mogłam kupić :/ A jak one smakują?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nasiona chia są nasionami SZAŁWI?? Wow dopiero się dowiedziałam. Bardzo fajny i ciekawy post.
    Obserwuję i czekam na więcej
    Zapraszam na mojego bloga
    Pozdrawiam, Pati
    mój blog-> KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  6. ja dodaje do naleśników i na kanapki z masełkiem:)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałam to zakupić, ale szczerze mówiąc się bałam. Teraz chyba spróbuje :D

    wikujama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubie te nasiona wykorzystywać w kuchni :D
    Co powiesz na wzajemna obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wlasnie chce sobie kupic te nasiona :)

    obserwuje
    doblazness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo słyszałam o tych nasionach, ale nie wiedziałam, że są aż tak zdrowe. Może się skuszę. :)

    olucha20.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. wydaje się super!
    pozdrawiam i zapraszam do mnie dopiero zaczynam:)
    może obserwujemy?
    hqnss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy jeszcze ich nie kupowałam, ale kusi mnie, żeby w końcu spróbować. Szczególnie przekonują mnie do tego twoje spostrzeżenia :) Pozdrawiam! http://nawiedzonadroga.blogspot.com/2016/06/samotnosc.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie czesto w sklepach widze te nasiona chia i za kazdym razem jak mam ochote je kupic to zaraz je odnosze na miejsce, po Twojej recenzji będe musiala wziąć! Bo zachęciło :)
    Sensiblees.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. wydają się świetne ;)

    zapraszam do mnie:
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie kupowałam. Ale wydaje się być interesujące :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo je lubię! :) Dodaje do owsianki lub mleka! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zbieram się od pewnego czasu do ich kupna, moze w koncu sie skusze :)

    https://wooho11.blogspot.com - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :) Na pewno się odwdzięczę :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Rzeczywiście, same dobrocie! :)

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  19. Miałam do czynienia z tymi nasionkami, pudding jest pyszny :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie piłam takich cudów :D bo jest to coś dla mnie nowego.
    Jednak wiem ze spróbuje.
    http://littlepieceme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja uwielbiam pudding chia ;D
    Zapraszam do mnie :

    efeel.wordpress.com
    << 10 pomysłów na (nie)zwykłą lemoniadę, CO ZJEŚĆ NA ŚNIADANIE? #1,2

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie piłam, ale bardzo dużo o nich słyszałam, muszę się w końcu zdecydować wypróbować :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Niezłe cudeńko *.*

    Pozdrawiam ♥
    http://czarny-kotyszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wiedziałam, że są aż takie zdrowe! A już na pewno nie słyszałam o tylu odżywczych skutkach dla włosów i paznokci... Chyba się na nie w końcu skusze! Dziękuję :)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie jadłam tych nasion :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Słyszałam o tych nasionach jednak nigdy nie miałam okazji ich wypróbować :)
    Zdecydowanie przydałyby mi się na łamanie paznokci. To taka moja mała zmora ach :/

    Pozdrawiam:)
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam chię! Puddingi najlepsze!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Dużo się zastanawiałam nad nimi i chyba się skuszę:)
    A wiesz może gdzie mogłabym je dostać?

    OdpowiedzUsuń
  29. Choć smakowo mnie nie zachwycają to jednak ze względu na świetne właściwości lubię dodawać je do deserów :)

    OdpowiedzUsuń
  30. wypróbuję po powrocie z sanatorium :-)bardzo ciekawy blog zapraszam do mnie :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam nasiona chia i często dodaje je do owsianki :)

    Pozdrawiam
    https://taniedoskonala.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Nasiona chia używam od dawna. Są bardzo zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Lubię nasiona chia w formie puddingu, jako dodatek do owsianki albo domowych batonów! :)

    OdpowiedzUsuń

♥Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją
♥Każda obserwacja wywołuje na mojej twarzy uśmiech :)
♥Dziękuję, że jesteście ;x